Asi není třeba říkat, že založení firmy je logisticky i papírově poměrně náročný proces. Je potřeba se postarat o mnoho věcí, a tak není divu, že se některým z nich věnuje méně pozornosti, než by si zasloužily. Jednou z nich je například umístění sídla firmy. Proč je tak důležité? Nejprve je třeba si říci, co by mělo splňovat.

 

V první řadě je to reprezentativní funkce. Mělo by být profesionálně zařízeno, aby vytvářelo dojem, že se jedná o solidní, váženou firmu. To totiž dobře zapůsobí na případné návštěvníky, kteří ji pak budou brát mnohem vážněji.

 

balkon1

 

Ze stejného důvodu je důležitý i výběr lokace. Pokud bude ve starém, oprýskaném domě v nevábné čtvrti města, příliš příznivý první dojem asi na návštěvníky neudělá. Nehledě na to, že v takovém případě zřejmě nebude zrovna snadno k nalezení.

 

Avšak zatímco domácké prostředí je vítáno, přílišná domáckost může uškodit. Například pokud bude sídlo vaší firmy u vás doma a vy budete návštěvy přijímat v obývacím pokoji, pak to také nebude působit nejlépe.

 

A jak bychom tedy měli umístění našeho sídla vybírat? V první řadě bychom se měli zaměřit na lokalitu. Ideální samozřejmě je, pokud je umístěna někde v centru města. Dodává to totiž firmě na vážnosti. Je ale samozřejmé, že ceny nemovitostí i nájmy zde budou podstatně vyšší než někde na okraji.

 

sidlo2

 

Co se velikosti týče, ta by měla odpovídat velikosti naší firmy. Je v pořádku, když vedení velkého nadnárodního koncernu bude zabírat celou budovu. Pokud však máte jen rodinnou firmičku, pak je toto poměrně zbytečné.

 

Nakonec však záleží jen na vás. Mějte však na paměti, že i zde záleží na prvním dojmu, a že ten může být pro potenciální investory či zákazníky rozhodující. Rozhodně se tedy nevyplatí jej podceňovat, a v žádném případě se nejedná o něco, na čem by se měly šetřit náklady. Může se totiž dost dobře stát, že nám tak utečou mnohé příležitosti. A to by byla škoda.